چگونه یک لوگوی حرفه ای در دنیای دیجیتال طراحی کنیم ؟

شروع موضوع توسط zavash ‏04/09/2017 در انجمن گرافیک

  1.  

    zavash کاربر تازه وارد کاربر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏18/06/2016
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    1
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    امروزه طراحی لوگو برای دنیای دیجیتال با پیشرفت و توسعه دنیای مجازی رونق یافته است لوگو های که در عرصه دیجیتال هستنند شامل لوگوی وب سایت , لوگوی اپلیکیشن موبایل, و یا لوگو رسانه های دیجیتال میباشند و سایت طراحی لوگو نیز وجود دارند مانند بیوتی دیزاین که خود ما هستیم و در تمام عرصه های گرافیکی کار میکنیم. در طراحی لوگو های دیجیتال باید دیجیتالی بودن لوگو و همچنین اصول مربوط به ای حوزه رعایت شود نکته ای که حائز اهمیت هست این است که درست است ما برای یک سازمان دیجیتالی لوگویی طراحی میکنیم اما این لوگو باید مناسب چاپ نیز باشد!.

    یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی لوگو های دیجیتالی این است که این لوگو ها ممکن است در مکان های زیادی با سایز های مختلف استفاده شوند و حتی رنگ های مختلف پس باید لوگو طوری طراحی شود که مناسب تغییر باشد.

    میپردازیم به اصول طراحی لوگو دیجیتال:

    شناخت برند در طراحی لوگو دیجیتال یک اصل مهم!
    سعی کنی با برند رابطه برقرار کنید و به طور کامل آن را شناسایی کنید لوگو ها بازتاب برند شما هستنند! لوگو هایی که برای دنیای وب طراحی میکنید باید به سرعت شناخته شوند و بیننده موضوع آن را تشخیص دهد زیرا با این شلوغی در دنیای وب همه چیز گم خواهد شد!



    طرح اولیه در طراحی لوگو دیجیتال را فراموش نکنید!
    یکی از وسوسه هایی که همیشه سراغ طراحان می آید این است که به سرعت به سراغ نرم افزار بروند و طرح را ببینند ولی پیاده سازی طرح اولیه روی کاغذ هم سرعت کار شمارا بالا میبرد و هم ایده های بیشتری در ذهن شما پدیدار میشود شما به راحتی به حرکت دست خود میتوانید در 1 ساعت چندین طرح طراحی کنید



    ساده طراحی کنید ! این یک اصل مهم است
    فرقی نمیکند در کدام عرصه اقدام به طراحی لوگو میکنید چیزی که مهم است ساده بودن آن است موفق ترین لوگو های دنیا ساده ترین آن ها هستنند! برای مثال لوگو مک دونالد شاید یک فست فود را نشان ندهد اما اگر کمی به آن دقت شود میتوان آن را به یک رستوران تشبیه کرد سعی کنید بینندگان سایت خود را سردرگم نکنید و با آن ها به راحتی با لوگوی خود ارتباط برقرار کنید. سادگی در طراحی باعث میشود درر یک بازه زمانی فوق العاده کوتاه مفهوم به بیننده برسد نیازی نیست بیوگرافی یک برند را در لوگوی جای دهید! در ضمن مقاله ی چرا باید لوگو را ساده طراحی کنیم را مطالعه بفرمایید



    متمایز بودن از رقبا شما را به پیشرقت سوق میدهد
    سعی کنید از رقبا به طور کامل متمایز باشید و لوگو خود را شبیه به آن ها طراحی نکنید زیرا در باعث میشوید برند آن ها بیشتر تبلیغ شود تا شما ! استفاده ار رنگ سبز تیره و یک پری دریایی در طراحی لوگو کافی شاپ واقعا میتواند بد باشد زیرا این لوگوی شرکت دیگریست!



    تفاوت رنگ ها در چاپ و دیجیتال را شناسایی کنید!
    برخی از رنگ ها در دنیای دیجیتال بسیار زیبا و با کیفیت بالا میباشد اما زمانی که روی کاغذ چاپ میشود آن کیفیت دیجیتالی را ندارد و به طور کلی فرق میکند! سعی کنید رنگ هایی که در هر دو مکان مناسب هستنند را برای طراحی انتخاب کنید همچنین مفهوم رنگ ها در طراحی را مد نظر بگیرید رنگ صورتی برای یک شرکت اداره مناسب نیست! مقاله ی مفهوم رنگ ها در طراحی لوگو را مطالعه بفرمایید

    قابل استفاده بودن لوگو در همه جا!
    یکی دیگر از نکات مهم طراحی این است که لوگو با تغییر سایز برای مشکلی پیش نیاید این ممکن است لوگو در دنیای دیجیتالی به اندازه ی صفحه یک مانیتور 22 اینچ بزرگ شود و یا به اندازه 1 اینچ در صفحه موبایل کوچک شود در هر 2 حالت نباید اجزای لوگو زمخت و یا ریز باشند

    منبع : طراحی لوگو
     
    #1
  2.  

    mioa کاربر تازه وارد کاربر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏08/01/2018
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    1
    جنسیت:
    زن
  3.  

    minatehrani کاربر تازه وارد کاربر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏15/01/2018
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    1
    جنسیت:
    زن
    طراحی لوگوی حرفه ای از متداول ترین کارهای پروژه ای در طراحی وب است در این مقاله راهکارهای اولیه برای شروع کار طراحی یک لوگوی حرفه ای را برای شما گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند کار خود را با راهکارهای درست برنامه ریزی کنید وکار خود را آغاز کنید طراحی یک لوگوی حرفه ای باید تمام مهارت‌های خلاقانه خود برای خلق یک اثر ساده، خلاق وبا کیفیت واجتناب ناپذیر برای کاربرهای طرف قرار داد خود را مد نظر قرار دهد.

    چرا طراحی لوگوی حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است؟
    طراحی کردن لوگوی یه سازمان یا شرکت، هویت آن مجموعه را شکل می‌دهد و به همین خاطر از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است.زیرا در طراحی یک لوگوی حرفه ای باید رنگ‌ها، طرح‌ها، خطوط پایه‌‌ای که در طرح به کار برده می‌شود به شکلی هماهنگ باشند تا بتوانند برای آن شرکت کار تبلیغات را انجام دهند. یک لوگوی حرفه ای باید خاص و دارای معنا و مفهوم سمبولیک و بیانگر ارزش‌های آن مجموعه باشد. در طراحی لوگوی حرفه سعی در این است که
    لوگو بسیار ساده طراحی شود تا به آسانی به خاطر سپرده شود طراحی این لوگوی ساده حرفه ای علاوه بر جذابیت به مراتب سخت تر است طراح باید خلاقیت بالای خود رانشان دهد وبیانگر این مطلب می باشد که ذهن وی قادر است ایده های پیچیده را نیز ساده کند.

    در طراحی لوگوی حرفه ای چه عناصری باید رعایت شود؟
    سایزهای مختلف لوگو از عناصر مهم در طراحی لوگوی حرفه می باشد سربرگ کمپانی، آگهی های تبلیغاتی. اگر طرح لوگو خیلی پیچیده باشد درک آن در سایزهای کوچک بسیار دشوار خواهد بود. لوگو های حرفه ای باید قابلیت این را داشته باشد که در اندازه های مختلف ارائه شود ، واین مسئله برای یک مشتریان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

    نسبت طول و عرض از عواملی است که در طراحی یک لوگو حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد
    وجود یک تعادل نسبتا مناسب برای داشتن یک لوگوی مطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است طراحی لوگو با اشکال ساده هندسی آغاز شود. همچنین باید به این نکته در طراحی لوگوهای حرفه ای توجه داشت که لوگوهای مربع و دایره ای تاثیر گذار و زیبا هستند.
    ترجیحا در طراحی لوگو از اشکال مختلف گرافیکی و متن به یک میزان در طراحی استفاده کنید روی هر یک از آیتم ها به طور مستقل فکر کرده وکار کنید. سپس در پایان برای داشتن یک طرح خوب همگی را در کنار هم قرار داده و طرح را کامل کنید.
    یک طراح لوگوی حرفه ای باید مخاطب خود را درهمه شرایط مد نظر قرار دهد. یکی از عمده ترین دلایلی که یک سازمان و موسسه وشرکت درخواست لوگوی جدید می کندبه این دلیل است که لوگوی پیشین دیگر قدرت تاثیر گذاری خود را مانند سابق ندارد.
    ماهیت یک کمپانی از ارزش های بسیار بالایی از نظراصولی و بنیادی برخوردار است هنگام طراحی لوگوی حرفه ای، طراح باید این ارزش ها را مد نظر داشته و آن ها را در طرح خود بروز دهد. بهتر است از ترکیب آیتم های متفاوت در کنار یکدیگر بهره گیرد . یک لوگو باید هدف مشخصی داشته باشد وهر لوگویی برای یک سازمان ویا مکان بخصوصی طراحی می شود که برای مکان دیگر اصلا کاربردی ومناسب نیست

    تاثیرگذاری فوری لوگوهای حرفه ای روی بیننده بسیار اهمیت دارد از دلایل اهمیت یک لوگوی حرفه ای باید قابلیت این را داشته باشد که تاثیر گذاری بلافاصله در چند ثانیه روی بیننده اعمال کند. در دنیای امروزی سرعت حرف اول را می زند، بیننده باید برای فهم و جمع بندی یک موضوع زمان کمی را صرف کند .مسئله دیگر رنگ می باشد که بهتر است آن را در اولویت آخر قرار دهیم

    زیرا در مراحل پایانی امکان اصلاح وتغییر وجود دارد. هر کمپانی از یک هویت مخصوص به خود برخوردار است که آن را برای طراحی لوگو باید مد نظر قرار داد در پایان باید به این نکته متذکر شد که طراحی لوگو یک تخصص است که بر هویت بخشی تاثیر ویژه ای دارد. یک طراح لوگوی حرفه ای وموفق باید با خلاقیت و مهارت و تکنیک ویژه ساخت لوگو و شاخصه های لازم جهت برندسازی یک طرح را با سلیقه مخاطب هماهنگ کرده تا مفهوم را برساند و در ذهنش ماندگار شود که بتواند به راحتی با مشتری ارتباط برقرار کند
    آخرین مرحله از یک لوگوی موفق و قدرتمند و حرفه ای تبلیغات است.هر چه زمانی که یک مخاطب برای نگاه کردن به لوگو صرف کند بیشتر باشد، میزان ماندگاری آن در ذهن او بالا می رود واین کار با تبلیغات گسترده صورت می پذیرد.
     
    #3
  4.  

    bugatti2015 کاربر تازه وارد کاربر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏10/01/2018
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    1
    جنسیت:
    مرد
موضوع های مشابه: چگونه یک
انجمن عنوان تاریخ
گرافیک ✿◕ ‿ ◕✿ روز جهاااااااااااااااااااااان ی گرافیک مبارککککک ✿◕ ‿ ◕✿ ‏27/04/2013