آشنایی با چند فاکتور مهم سئو و بهینه سازی سایت

شروع موضوع توسط chemistry21 ‏11/01/2018 در انجمن گوناگون

  1.  

    chemistry21 کاربر تازه وارد کاربر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏11/01/2018
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    1
    جنسیت:
    زن
    هنر سئو و بهینه سازی سایت در واقع فرایندیست که در جهت افزایش بینندگان سایت یا بالا بردن ترافیک آن گام بر می دارد تا امتیاز ( Ranking ) سایت را در موتور های جستجوگر بالا ببرد.

    استفاده از متد SEO به ما این اطمینان را می دهد که سایت در موتور های جستجو در دسترس بوده و شانس پیدا کردن آن از طریق این موتورها بالاتر می رود.

    با توجه به اینکه تعداد زیادی از کاربران وب صفحات اولیه Google را برای پاسخ خود بررسی می کنند به اهمیت سئو و بهینه سازی سایت برای سایت خود پی می برید.
    شما از این طریق می توانید سایت خود را در صفحات اول نتایج جستجو قرار دهید.

    اصولا هدف از داشتن یک سایت خوب و کامل استفاده مفید از سایت ، بهروری مالی و همچنین معرفی خود به دنیای اینترنت می باشد بنابراین آموزش سئو و بهینه سازی سایت می تواند کمک شایان توجه ای به سریعتر پیدا شدن سایت در موتور های جستجو و تامین نظر دارندگان وب سایت داشته باشد.

    چرا به سئو و بهینه سازی سایت نیاز دارید
    معرفی سایت به دنیای اینترنت
    نشاندهنده اعتبار فعالیت و حرفه شما
    موثرترین تبلیغات مجازی
    بالارفتن بازدیدکنندگان و افزایش فروش و خدمات سایت
    سرمایه گذاری برای تبلیغات همیشگی
    فاکتور های مهم سئو و بهینه سازی سایت
    ۱- معماری سایت صحیح باشد.
    اکثر سایت ها معمولا از سیستم مدیریت محتوا های وردپرس ، دروپال و جوملا استفاده می کنن ، بنابراین اکثر این cms ها به لحاظ معماری کد نویسی استاندارد ساخته شده اند به دلیل این که برنامه نویسان و توسعه دهندگان بسیار حرفه ای در حال گسترش این نرم افزار ها هستند؛

    همواره سوال برخی از کاربران ما اینه که سئو وردپرس بهتره یا جوملا ؟
    من تصمیم ندارم وارد جنگ بین این دو سیستم مدیریت محتوا شوم ، اما افرادی که می گویند سئو وردپرس بسیار قوی تر از جوملاست باید این نکته رو هم در نظر بگیرند که سایت هایی که با وردپرس راه اندازی می شوند معمولا سایت هایی هستند که تصمیم به تولید محتوا و ارائه مقالات دارند و با افزودن چند افزونه به سئو وردپرس و ارائه محتوا های تخصصی مسلماً از سایت های جوملایی که برای شرکت ها ساخته می شوند و طی سالیان دراز آپدیت نمی شوند قوی تر هستند.

    نظر من اینه که جوملا هم میتونه سئوی خوبی داشته باشه اما برای این که بتونید جوملا رو سئو کنین باید خیلی حرفه ای باشید و خیلی تکنیک ها رو پیاده سازی کنین تا این سیستم رو بهینه کنین اما در وردپرس اینطوری نیست و معمولا استاندارد های سئو به صورت پیشفرض در وردپرس به خوبی رعایت شده اند.

    انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب اولین گام موفقیت محسوب می شه بنابراین بهتره از وردپرس استفاده کنید چون سئو کردن وردپرس آسان تر و لذت بخش تر هست و سریع تر میتونین به نتیجه دلخواهتون برسین.

    ۲- سرعت سایتتان باید بالا باشد.
    سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت محسوب میشه.

    سرعت سایت شما همواره باید در وضعیت بسیار مطلوبی باشده تا کاربران بتونن خیلی راحت سایت شما رو مرور کنند.

    اگر وارد سایت gtmetrix.com شوید و آدرس سایتتون رو در این سایت وارد کنین و دکمه آنالیز رو بزنین ، این سایت برخی از عوامل سئو و بهینه سازی سایت شما رو خیلی سریع بررسی می کنه و سپس نتایج خوبی به شما ارائه می دهد.

    یکی از نتایج آن تست سرعت سایت شماست و سرعت لود سایتتون رو برای یک کاربر عادی اندازه گیری می کنه و به شما ارائه می دهد ، PageSpeed Score وب سایتتون باید بالاتر از ۹۰ درصد و بر روی گرید A یعنی پرسرعت باشه، بر روی سرعت سایتتون خیلی تمرکز کنین و هموار تلاش کنین اون رو به حداقل حالت ممکن برسونین.

    فراموش نکنین که اگه سرعت وب سایت شما خوب نباشه با رعایت تمام فاکتور های سئو هم نمیتونین نتیجه خوبی بگیرین ، هرچقدر سرعت لود وب سایتتون بیشتر باشه بهتره.

    از شروع طراحی تا تبلیغات کاملا قدرتمند در کنار شما هستیم.
    ۳- هاست سایتتان باید با کیفیت باشد و همیشه در دسترس باشد.
    همانطور که شما هیچوقت حاضر نیستین خونتون رو در هر محله ای بسازین ، نباید سایتتون رو هم در هر سرور یا هاستی پیاده سازی کنین ، از نظر من هاستی خوبه که پایداری بالایی داشته باشه.

    سایت های اسپم بر روی سرور اون هاست نگهداری نشه و پهنای باند خیلی خوبی داشته باشه ، انتخاب هاست مناسب در فاکتور مهم قبلی یعنی سرعت سایت هم بسیار تاثیر گذاره و به این ترتیب در صورتی که شما هاست مناسب برای سایتتون انتخاب کنین یکی از مهم ترین قدم ها را در سئو و بهینه سازی خود برداشته اید.

    Familiarity with several important SEO factors and site optimization

    ۴- کاربر هدف را در سایت خود جذب کنید.
    یکی از مهم ترین نکاتی که معمولا مدیران سایت ها در سئو رعایت نمی کننن ، عدم جذب کاربر هدف یا target visitor است.

    هموراه خیلی از سئو کار ها و مدیران سایت ها تمرکز خود را بر روی روش های قدیمی و تئوری بهینه سازی و افزایش رتبه سایت منعطف کرده ان، مثلا خیلی از کاربران از ما می پرسند اگر سئو سایت شما خوب است پس چرا رتبه الکسا شما کم است ؟

    لطفا دقت کنین که سئو هیچ ارتباطی به رتبه الکسا نداره، در فرآیند سئو استاندارد تمرکز ما بر روی این است که کاربران هدف را به سایت هدایت کنیم نه این که برای افزایش رتبه الکسا بخواهیم سیل انبوهی از بازدیدکنندگان که به کسب و کار ما هیچ ارتباطی ندارن رو جذب سایت کنیم و الکی سایتمون رو شلوغ کنیم.

    در فرآیند سئو استاندارد و اصولی هدف ما جذب کاربر هدف و افزایش درآمد هستش، بدین معنا که اگر ما روزانه بتوانیم حتی ۵۰ نفر کاربر هم از موتور های جستجو دریافت کنیم اما این کاربران خریداران واقعی محصول ما باشن در پروژه سئو موفق شده ایم.

    بنابراین رنک الکسا برای ما هیچ اهمیتی در بهینه سازی سایت نداره ، هدف کلی ما انتخاب کلمه کلیدی هدف و افزایش رتبه سایت خود در کلمه کلیدی هدف هستش که بتونیم کاربران هدف رو به سمته سایتمون هدایت کنیم.

    ۵- کلمات کلیدی مناسب برای سایتتان انتخاب کنید.
    به عنوان اولین قدم جهت بهینه سازی وب سایت باید کلمات کلیدی مناسب برای سایتتون انتخاب کنین ، سعی کلمات کلیدی رو برای سایتتون انتخاب کنین که مطمئن باشین این کلمات توسط کاربران جستجو می شوند.

    کلماتی انتخاب کنین که اگر قرار باشه سال ها بر روی اون ها کار کنین تا به ردیف های اول گوگل بیایین مطمئن باشید اون کلمات توسط کاربران سرچ می شوند و باعث جذب کاربر هدف در سایت شما خواهند شد.

    انتخاب کلمه کلیدی مناسب با انجام تحقیقات تخصصی در موتور های جستجو همراه هست و همواره یکی از ابزار های مهمی که میتونه به شما کمک کنه انواع کلمات کلیدی و میزان رقابتی بودن اون ها رو در موتور های جستجو کشف کنین ابزار گوگل کیورد پلنر یا Google Keyword Planner هست که البته برای IP های کشور ایران مسدود هست.

    دقت کنید که این یکی از بزار های گوگل می باشد برای افرادی که میخواهند در گوگل تبلیغات کلیکی google adwords انجام دهند و به وسیله این ابزار میتونن میزان رقابت و تعداد جستجو های هر کلمه رو اندازه گیری کنن و سپس تبلیغات خود را در گوگل شروع کنند.

    اما ما به کمک این ابزار میتونیم کلمات کلیدی مناسب جهت بهینه سازی سایتمون و میزان رقابتی بودن کلمه رو پیدا کنیم البته نحوه کار با این ابزار کمی پیچیده و حرفه ای هست که در یه مقاله جداگونه نحوه کار با ابزار Google Planner رو به صورت کامل بهتون آموزش خواهم داد اما همین الان هم میتونین درمورد کار با این ابزار تو گوگل سرچ کنین و آموزش های مرتبط پیدا کنین و کارتون رو از همین الان شروع کنین.
     
    آخرین ویرایش: ‏22/08/2018
    #1